Η επίσκεψη του υπουργού Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλου στις ΗΠΑ και οι επαφές που είχε με τον Αμερικανό ομόλογό του Λέον Πανέτα, «σφράγισαν» με τον πλέον επίσημο τρόπο την παραχώρηση από το αμερικανικό Πεντάγωνο ενός μεγάλου αριθμού όπλων.
Η πολιτική καταρχάς συμφωνία που επετεύχθη - και για την οποία μόνο το defencenet.gr και η «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ» είχαν αποκαλύψει πρώτα την ώρα που διάφοροι «φίλοι και εχθροί» μιλούσαν περί μη ρεαλιστικού σχεδίου - επιβεβαίωσε ο ίδιος ο Έλληνας υπουργός σε δηλώσεις που έκανε μετά τη συνάντησή που είχε με τον Αμερικανό υπουργό Άμυνας και άλλους αξιωματούχους.
Στη συνέχεια μπορείτε να διαβάσετε τις κυριότερες πληροφορίες για τα άρματα μάχης M1A1, και το αντιαρματικό Μ901 ITV που πρόκειται να παραχωρήσουν οι ΗΠΑ αλλά και για τα UH-60 που αν και δεν έχει δοθεί επίσημα ακόμη το «πράσινο φως» για την παραχώρησή τους εντούτοις αυτή θεωρείται πολύ πιθανή καθώς ο αμερικανικός Στρατός αποσύρει μεγάλους αριθμούς από τα ελικόπτερα αυτά.
Μετά και τις τελευταίες αυτές παραχωρήσεις τα μόνο κενά που παραμένουν στις ΕΔ είναι το πρόγραμμα του TOMA και του SHORAD.
Άρμα μάχης Μ1Α1
Το Μ1Α1 ή Μ1 block 1 αποτελεί την βελτιωμένη έκδοση του Μ1, καθώς υπήρξαν μια σειρά από βασικές βελτιώσεις, όπως νέο κύριο πυροβόλο, νέος πυργίσκος, νέα ανάρτηση και σύστημα ελέγχου πυρός (ΣΕΠ). Το κύριο πυροβόλο του άρματος είναι το Μ256 Smoothbore των 120 χλστ το οποίο σχεδιάστηκε από την Rheinmetall, και κατασκευάστηκε κατόπιν άδειας από την Αμερικανική Watervliet Arsenal.
To συγκεκριμένο πυροβόλο αποτελεί παραλλαγή του L/44 που χρησιμοποιούν τα Leopard στις εκδόσεις της σειράς 2. Το πυροβόλο Μ256Α1, μπορεί να βάλει με διάφορους τύπους πυρομαχικών όπως το Μ830 ΗΕΑΤ, αλλά χρησιμοποιεί κυρίως την οικογένεια πυρομαχικών Μ829.
Τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του άρματος είναι τα ακόλουθα : Βάρος 57,15-63 τόνους, πλάτος 3,66 μέτρα, ύψος 2,44 μέτρα, μήκος (με πυροβόλο) 9,83 μέτρα και μήκος χωρίς το πυροβόλο 7,92 μέτρα. Το άρμα προωθείται από ένα αεροστρόβιλο ΑGP-1500 της εταιρείας Honeywell ο οποίος αποδίδει 1.500 ίπποι, το δε καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι εναλλακτικά, Bενζίνη, Diesel, Kηροζίνη και JP- 4/8.
Το Μ1Α1 χάρις στον κινητήρα που διαθέτει μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 67 Xιλ/ώρα επί οδοστρώματος, η αυτονομία του φτάνει τα 420 χιλ ενώ μπορεί να επιταχύνει 0-37 χιλ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα. To Μ1Α1 (ΗΑ Heavy Armor) παρέχει προστασία ισοδύναμη με το αντίστοιχο πάχους της θωράκισης χυτού χάλυβα RHAe σε πλήγματα από KE στον πύργο από 600 έως 680 χλστ, στο σασί
560-590 χλστ και σε χαμηλότερο εμπρόσθιο τμήμα 580-630 χλστ.
Το άρμα διαθέτει ψηφιακό κέντρο διαχείρισης βολής, στο οποίο καταλήγουν οι πληροφορίες από όλους τους επιμέρους αισθητήρες και υπολογίζονται αυτόματα οι παράμετροι βολής. Το Μ1Α1 είναι εξοπλισμένο με το περισκόπιο νυχτερινής παρατήρησης και θερμικής απεικόνισης Independent Thermal Viewer (ITV) της Texas Instruments για τον αρχηγό του πληρώματος και δεν διαθέτει δυνατότητες
“Hunter-Killer”. Όχημα Μ901 ITV
Το Μ1Α1 ή Μ1 block 1 αποτελεί την βελτιωμένη έκδοση του Μ1, καθώς υπήρξαν μια σειρά από βασικές βελτιώσεις, όπως νέο κύριο πυροβόλο, νέος πυργίσκος, νέα ανάρτηση και σύστημα ελέγχου πυρός (ΣΕΠ). Το κύριο πυροβόλο του άρματος είναι το Μ256 Smoothbore των 120 χλστ το οποίο σχεδιάστηκε από την Rheinmetall, και κατασκευάστηκε κατόπιν άδειας από την Αμερικανική Watervliet Arsenal.
To συγκεκριμένο πυροβόλο αποτελεί παραλλαγή του L/44 που χρησιμοποιούν τα Leopard στις εκδόσεις της σειράς 2. Το πυροβόλο Μ256Α1, μπορεί να βάλει με διάφορους τύπους πυρομαχικών όπως το Μ830 ΗΕΑΤ, αλλά χρησιμοποιεί κυρίως την οικογένεια πυρομαχικών Μ829.
Τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του άρματος είναι τα ακόλουθα : Βάρος 57,15-63 τόνους, πλάτος 3,66 μέτρα, ύψος 2,44 μέτρα, μήκος (με πυροβόλο) 9,83 μέτρα και μήκος χωρίς το πυροβόλο 7,92 μέτρα. Το άρμα προωθείται από ένα αεροστρόβιλο ΑGP-1500 της εταιρείας Honeywell ο οποίος αποδίδει 1.500 ίπποι, το δε καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι εναλλακτικά, Bενζίνη, Diesel, Kηροζίνη και JP- 4/8.
Το Μ1Α1 χάρις στον κινητήρα που διαθέτει μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 67 Xιλ/ώρα επί οδοστρώματος, η αυτονομία του φτάνει τα 420 χιλ ενώ μπορεί να επιταχύνει 0-37 χιλ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα. To Μ1Α1 (ΗΑ Heavy Armor) παρέχει προστασία ισοδύναμη με το αντίστοιχο πάχους της θωράκισης χυτού χάλυβα RHAe σε πλήγματα από KE στον πύργο από 600 έως 680 χλστ, στο σασί
560-590 χλστ και σε χαμηλότερο εμπρόσθιο τμήμα 580-630 χλστ.
Το άρμα διαθέτει ψηφιακό κέντρο διαχείρισης βολής, στο οποίο καταλήγουν οι πληροφορίες από όλους τους επιμέρους αισθητήρες και υπολογίζονται αυτόματα οι παράμετροι βολής. Το Μ1Α1 είναι εξοπλισμένο με το περισκόπιο νυχτερινής παρατήρησης και θερμικής απεικόνισης Independent Thermal Viewer (ITV) της Texas Instruments για τον αρχηγό του πληρώματος και δεν διαθέτει δυνατότητες
“Hunter-Killer”. Όχημα Μ901 ITV
Το σύστημα Μ901 ITV αποτελεί τον κορμό των αυτοκινούμενων αντιαρματικών δυνάμεων του ΕΣ αφού ο αριθμός τους σε υπηρεσία φτάνεις τις 290 μονάδες. Το σύστημα αποτελείται από το όχημα Μ133 επί του οποίου έχει τοποθετηθεί ένας υδραυλικά ελεγχόμενος πύργος στον οποίο έχουν εγκατασταθεί δύο εκτοξευτές τύπου Μ220 TOW πύργος μπορεί να κινηθεί 360 μοίρες στο αζιμούθιο και +35 με −30 στην
ανύψωση.
Το σύστημα σκόπευσης των βλημάτων είναι τοποθετημένο στον πτυσσόμενο πύργο και αποτελείται από κάμερα ημέρας και την θερμική κάμερα AN/TAS-4 της εταιρείας Texas Instruments. Το βλήμα που χρησιμοποιείται είναι το γνωστό BGM-71 TOW το οποίο κατευθύνεται προς το στόχο με καλώδιο και μπορεί να πλήξει στόχο σε απόσταση 3750 μέτρων. Το όχημα μπορεί να μεταφέρει 10 βλήματα εκτός από τα δύο που βρίσκονται ήδη στον εκτοξευτή.
Μεταφορικό ελικόπτερο γενικής χρήσης UH-60
To μεταφορικό ελικόπτερο γενικής χρήσης UH-60 Black Hawk κατασκευάζεται από την αμερικανική εταιρεία Sikorsky. Το βάρος κενό του ελικοπτέρου ανέρχεται στα 5.122 κιλά ενώ η μέγιστη ικανότητα μεταφοράς φορτίου εσωτερικά του ελικοπτέρου ανέρχεται στα 1.200 κιλά περίπου. Το κανονικό βάρος απογείωσης φτάνει τα 7.715 κιλά, το μέγιστο απογείωσης στα 9.988 κιλά, ενώ το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος απογείωσης 11.120 κιλά.
Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το UH-60A ανέρχεται στα 296 χ.α.ω. Η οικονομική ταχύτητα ταξιδίου είναι 257 χ.α.ω ενώ η ταχύτητα πτήσης μόνο με τον ένα κινητήρα σε λειτουργία ανέρχεται στα 194 χ.α.ω. Το ελικόπτερο διαθέτει υψηλό επίπεδο επιβιωσιμότητας. αφού διαθέτει ένα τετράφυλλο κύριο στροφείο και ένα επίσης τετράφυλλο ουραίο στροφείο κατασκευασμένα από τιτάνιο, με δυνατότητα
απορρόφησης πληγμάτων από βολίδες μέχρι και 23 χλστ.
Σε ότι αφορά τη μεταφορική του ικανότητα μπορεί να μεταφέρει 11 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες σε κατάσταση άμεσης αποβίβασης ή μέχρι και 14 στην μέγιστη χωρητικότητά του, ενώ για ελαφρά εξοπλισμένους ο αριθμός μπορεί να ανέλθει μέχρι και τους 20. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 1.170 κιλά. φορτίου στο εσωτερικό του, ενώ η δυνατότητά του για εξωτερικά αναρτώμενο φορτίο ανέρχεται
στους 3,6 τόνους περίπου
To μεταφορικό ελικόπτερο γενικής χρήσης UH-60 Black Hawk κατασκευάζεται από την αμερικανική εταιρεία Sikorsky. Το βάρος κενό του ελικοπτέρου ανέρχεται στα 5.122 κιλά ενώ η μέγιστη ικανότητα μεταφοράς φορτίου εσωτερικά του ελικοπτέρου ανέρχεται στα 1.200 κιλά περίπου. Το κανονικό βάρος απογείωσης φτάνει τα 7.715 κιλά, το μέγιστο απογείωσης στα 9.988 κιλά, ενώ το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος απογείωσης 11.120 κιλά.
Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το UH-60A ανέρχεται στα 296 χ.α.ω. Η οικονομική ταχύτητα ταξιδίου είναι 257 χ.α.ω ενώ η ταχύτητα πτήσης μόνο με τον ένα κινητήρα σε λειτουργία ανέρχεται στα 194 χ.α.ω. Το ελικόπτερο διαθέτει υψηλό επίπεδο επιβιωσιμότητας. αφού διαθέτει ένα τετράφυλλο κύριο στροφείο και ένα επίσης τετράφυλλο ουραίο στροφείο κατασκευασμένα από τιτάνιο, με δυνατότητα
απορρόφησης πληγμάτων από βολίδες μέχρι και 23 χλστ.
Σε ότι αφορά τη μεταφορική του ικανότητα μπορεί να μεταφέρει 11 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες σε κατάσταση άμεσης αποβίβασης ή μέχρι και 14 στην μέγιστη χωρητικότητά του, ενώ για ελαφρά εξοπλισμένους ο αριθμός μπορεί να ανέλθει μέχρι και τους 20. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 1.170 κιλά. φορτίου στο εσωτερικό του, ενώ η δυνατότητά του για εξωτερικά αναρτώμενο φορτίο ανέρχεται
στους 3,6 τόνους περίπου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου